Skąd moda na ekologiczne opakowania?

opakowaniaEkologia jest trendem, który oddziałuje na działania ludzi, firm i innych koncernów od stosunkowo niedawna. Jeszcze kilkadziesiąt lat temu wybór jakiegoś produktu dokonywało się zazwyczaj na podstawie ceny. Teraz wrażliwi konsumenci zwracają większą uwagę na jego użyteczność społeczną i ekologiczną. Przy zakupach i produkcji obowiązuje zasada zrównoważonego rozwoju. Skąd się wzięła owa świadomość ekologiczna, na podstawie której decydujemy się wybrać ekologiczne opakowania zamiast plastikowych pudełek?

Cechy opakowań ekologicznych

Ekologiczne (biodegradowalne pakowania) są bezpieczne i nieszkodliwe dla zdrowia (podczas całego swojego cyklu życia). Wytwarza się je z surowców odnawialnych lub wtórnych, zawsze przy użyciu tzw. czystych technologii. Takie pudełka zazwyczaj mogą być odzyskiwane za pośrednictwem procesu recyklingu – jeśli nie, będą podlegać rozkładowi (co wiąże się z brakiem zanieczyszczeń). Opakowania ekologiczne są niezawodne i funkcjonalne.

Sprzedażą i dystrybucją opakowań ekologicznych (głównie do gastronomii) zajmuje się sklep internetowy Cornetdesign Shop.

Skąd się bierze popularność ekologii?

Ekologia to coraz popularniejszy trend niemal w każdym poziomie życia (np. w biznesie). Świadomość ekologiczna pojawia się już u wielu konsumentów (szczególnie na Zachodzie), a idea zrównoważonego rozwoju jest wspierana przez międzynarodowe media, organizacje pozarządowe i większość państw Unii Europejskiej. Przedsiębiorcy, którzy zajmują się produkcją różnych opakowań, zauważają ów trend. Wiedzą już, że opakowania ekologiczne (np. torby z papieru makulaturowego, torby wielokrotnego użytku, papierowe pudełka, sztućce, talerzyki i kubku) są w modzie, a cena staje się coraz mniej liczącym się kryterium przy zakupie. Mają przed sobą świadomego ekologicznie konsumenta, który myśli długoterminowo – nie tylko o potrzebach obecnego pokolenia, ale i pokoleń następnych. Przedsiębiorcy, chcąc mimowolnie zwiększyć zyski, zmieniają politykę firmy – zależy im, by działania ich firmy były identyfikowane z działaniami na rzecz ochrony środowiska.

Taka decyzja wiąże się także ze zmianą designu produkowanych opakowań ekologicznych. Użytkownicy są zgodni, że świadomie stworzone produkty są lepiej wykonane jakościowo oraz – w ujęciu finalnym – prezentują się przyjemniej dla oka. Coraz więcej przedsiębiorstw dostrzega duży potencjał w promowaniu ekologicznych zachowań. Okazuje się, że można połączyć zysk z kluczowymi wartościami (estetyka, funkcjonalność, ochrona środowiska).

Artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

jedenaście + osiem =